Procedura recenzowania artykułów
Procedura recenzowania tekstów publikowanych w piśmie „Teoria Muzyki. Studia, interpretacje, dokumentacje” jest wzorowana na zaleceniach Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego zawartych w opracowaniu Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce (2011).
Każdy tekst poddawany jest wstępnej ocenie kolegium redakcyjnego, w wyniku której podejmowana jest decyzja o jego przyjęciu lub nie; następnie przekazywany jest do recenzji dwóm niezależnym specjalistom spoza jednostki naukowej autora. Autorzy i recenzenci nie znają wzajemnie swoich tożsamości (tzw. double-blind review process) ani nie pozostają w bliskich relacjach osobistych czy zawodowych.
Recenzja ma formę pisemną i kończy się jednoznacznym wnioskiem co do: (1) dopuszczenia artykułu do publikacji w niezmienionej postaci; (2) dopuszczenia artykułu do publikacji po określonych zmianach; (3) odrzucenia artykułu; z formularzem recenzenckim można się zapoznać tutaj. Recenzenci podpisują z Wydawnictwem Akademii Muzycznej w Krakowie stosowne umowy cywilno-prawne. Uwagi zawarte w recenzjach są wprowadzane do końcowej wersji tekstu.
Recenzji nie są poddawane teksty o charakterze innym niż naukowy, np. świadectwa, rozmowy, dokumentacje.